امروز يك شنبه  ۸ مهر ۱۴۰۳

۱۳۹۹/۰۵/۱۴- ۱۲:۳۲ - مشاهده: ۵۲۲

اطلاعیه مهم وزارت بهداشت ایران برای همه مسافرین ورودی به کشور

.

        با عنایت به تداوم وضعیت همه گیری بیماری کووید 19 در کشور، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی جمهوری اسلامی ایران توصیه‌ها و مقررات جاری در خصوص ورود مسافرین به کشور را به شرح ذیل اعلام کرده است:

1- ارائه نتیجه تست عدم ابتلا به کووید 19 (تست PCR ) برای اتباع خارجی که متقاضی ورود به کشور می‌باشند، به زبان انگلیسی الزامی می‌باشد. در صورت عدم ارائه گواهی سلامت در حین ورود، این دسته از مسافران به مبدا پرواز باز گردانده می‌شوند. در ضمن ضروری است دقت گردد که از مدت زمان صدور گواهی یاد شده بیش از 96 ساعت نگذشته باشد.

2- اتباع ایرانی که قصد ورود به کشور دارند، ملزم به داشتن گواهی آزمایشگاهی فوق الذکر می‌باشند. لیکن در جهت تسهیل ارائه خدمات به ایرانیان، چنانچه جواب منفی تست پی سی آر را همراه نداشته باشند و یا گواهی مذکور منقضی شده باشد، می‌توانند وارد کشور گردند اما وزارت بهداشت از اینگونه افراد در بدو ورود غربالگری بیماری‌های واگیردار و نمونه گیری از نظر کرونا انجام خواهد داد. این دسته از افراد متعهد به اجرای قرنطینه به مدت حداقل دو هفته خواهند بود. 

       مفاد این اطلاعیه، جدا از مقررات شرکت های هواپیمایی و یا کشورهای دیگر در این خصوص است. بدیهی است مقررات آنها نیز باید توسط مسافرین رعایت شوند.

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما